Питання та відповіді

Тут повинно бути зображення

Якщо сталася аварія або відсутня питна вода, необхідно звернутись до «Міського Контакт-Центру» 15-80.

КП «Водоканал» завжди заздалегідь попереджає про планові роботи у розділі новини, групі Facebook та передає інформацію «Міському Контакт-Центру» 15-80. Про аварійні роботи попереджає відразу після їх початку через портал «Міський Контакт-Центр 15-80.

Якщо у вас немає води і при цьому відсутнє оголошення про відключення водопостачання, ви не знайшли свій будинок у переліку адрес, які відключено у зв’язку з плановим або аварійним ремонтом, то не виключено, що роботи проводяться всередині будинку, безпосередньо на вашому стояку робітниками керуючої компанії або ОСББ. Тому потрібно:

  1. Звернутися до своєї керуючої компанії (ОСББ) та подати заявку щодо відсутності холодного водопостачання, вказавши П.І.Б, номер будинку, квартири, поверх та під’їзд.
  2. Якщо у керуючої компанії відсутня інформація, то зверніться до «Міського Контакт-Центру» 15-80.

Нагадуємо, що КП «Водокнал» відповідає тільки за дворові, вуличні та магістральні мережі, тому жодного стосунку до робіт, що проводяться всередині будинку, не має.

Якщо зникла питна вода, будь ласка, зверніться до керуючої компанії, ОСББ або до «Міського Контакт-Центру» 15-80.

Якщо ви помітили виток води на вулиці, просимо терміново повідомить до «Міського Контакт-Центру» 15-80.

Окрім того, нагадуємо, що КП «Водоканал» надає послуги тільки з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. Ми не обслуговуємо внутрішньобудинкові мережі.

Звернутись до керуючої компанії, ОСББ або до «Міського Контакт-Центру» 15-80.

Оскільки КП «Водоканал» не обслуговує внутрішньобудинкові мережі водовідведення та каналізаційні випуска будинків, то у випадку незадовільного надання послуги мешканцям потрібно звернутися до своєї керуючої компанії (балансоутримувача будинку) або ОСББ.

Окрім того, зауважимо, що каналізація призначена для відведення стоків і рідких відходів від житлових будинків!

Найбільша кількість засмічень каналізаційної системи виникає внаслідок потрапляння в мережі водовідведення сторонніх предметів. Часто причиною засмічень стає будівельне сміття чи харчові продукти або серветки чи інші засоби особистої гігієни, які не розчиняються у воді.

Будь ласка, не засмічуйте каналізацію побутовими та іншими відходами!

Якщо питна вода, яка тече з-під крана, змінила колір, має неприємний запах тощо, і при цьому у розділі Новини, групі Facebook, порталі «Міського Контакт-Центру» 15-80 відсутнє повідомлення про планові профілактичні промивки мереж, то не виключено, що роботи проводяться всередині будинку, наприклад, на вашому стояку, робітниками керуючої компанії або ОСББ. Що ж потрібно робити?

Спробуйте злити воду протягом 5-10 хвилин. Якщо нічого не змінилося, то зверніться до «Міського Контакт-Центру» 15-80.

Після цього ваша заявка передається до КП «Водоканал». Далі до відповідального підрозділу підприємства, який виконає всі необхідні заходи (за необхідності проведе аналіз - органолептичний, хімічний або мікробіологічний, або виконає профілактичну промивку мереж).

Якщо питна вода в системі зовнішнього централізованого водопостачання має відхилення від якості, то ця проблема вирішується фахівцями підрозділів КП «Водоканал».

У разі виявлення питної води невідповідної якості в оселях багатоквартирних житлових будинків, то цими проблемами внутрішньобудинкових мереж займається керуюча компанія або ОСББ.

Причин декілька: ремонтні роботи у будинку, наприклад, заміна труб на стояку, несправний фільтр, встановлений на водопровідному крані, ремонтні роботи у магістральній мережі або профилактичні промивки мереж, тощо.

Окрім того, ви можете дізнатися про показники якості води на нашому веб-сайті.

Увага! Якщо у вас відсутнє холодне водопостачання або недостатній тиск, і при цьому у розділі Новини, групі Facebook, на порталі «Міського Контакт-Центру» 15-80 відсутнє повідомлення про планові роботи або профілактичні промивки мереж, то не виключено, що роботи проводяться всередині будинку, наприклад, на вашому стояку, робітниками керуючої компанії або ОСББ. Що ж потрібно робити?

Зверніться до керуючої компанії, ОСББ, або до «Міського Контакт-Центру» 15-80. Оскільки КП «Водоканал» не обслуговує внутрішньобудинкові мережі водопостачання, то у випадку незадовільного надання послуги холодного водопостачання мешканцям потрібно звернутися до своєї керуючої компанії (балансоутримувачам будинку) з вимогою:

  • Перевірити стан внутрішніх мереж.
  • Перевірити підвищувальні насоси (для будинків вище 9 поверхів).

КП «Водоканал» приймає показання приладів обліку питної води щомісяця з першого числа до 12-00 години останнього дня місяця включно.

Способи надання показань:

  • за багатоканальними телефонами Інформаційного центру КП «Водоканал»:

    • (061) 214-92-14 (Міський)
    • (099) 012-02-14 (Водафон)
    • (067) 622-32-14 (Київстар)
    • (063) 350-72-14 (Лайф)
    • 0(800) 309-214
    • З 01.01.2023 року на період дії воєнного стану в Україні, оператори приймають дзвінки з понеділка по п’ятницю з 08.00 до 17.00 години, субота з 08.00 до 15.45 годин, вихідний – неділя. Автовідповідач працює цілодобово без вихідних.

      Вартість дзвінків мобільного зв'язку згідно тарифного плану операторів.

  • цілодобово через особистий кабінет для населення або для юридичних осіб КП «Водоканал»
  • за допомогою одного з мобільних додатків Telegram або Viber (інструкція щодо користування розміщена на YouTube каналі)
  • КП «Водоканал» враховує показання приладу обліку води при здійсненні нарахувань у тому місяці, в якому їх надано споживачем.

    Нарахування за послугу водовідведення від постачання гарячої води КП «Водоканал» здійснює на підставі інформації, яку отримує від Концерну «МТМ».

Якщо споживачем не виконано повірку приладу обліку питної води:

  • нарахування за послуги здійснюються згідно з показаннями комерційного (будинкового) засобу обліку води, а у разі його відсутності за нормами споживання до прийняття приладу обліку води на абонентський облік.

Якщо споживачем не надано показання приладів обліку питної води (у разі відсутності вузла комерційного (будинкового) обліку)

Плата за послуги нараховується:

Після відновлення передачі показань вузлів обліку КП «Водоканал» виконає перерахунок.

Якщо виник небаланс (різниця між обсягом за показаннями вузла комерційного (будинкового) обліку та обсягом всіх вузлів розподільного обліку (квартирних приладів обліку) в будинку, в якому всі квартири оснащені приладами облік):

  • нарахування за послуги здійснюються згідно показань квартирного приладуобліку та обсягу небалансу, який розподіляється пропорційно до обсягу споживання у кожній квартирі

У разі виникнення питань щодо нарахувань за послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення необхідно звертатися до фахівця в Службу реалізації.

Встановлення приладів обліку питної води на водопровідному вводі в квартирі/або до будинку садибного типу здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та «Про метрологію та метрологічну діяльність» з урахуванням вимог Технічного регламенту засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 163 та не потребує розроблення проектної документації та видачі технічних умов.

Власник будинку садибного типу /квартири самостійно здійснює вибір моделі приладу обліку, діаметр якого не повинен перевищувати 15 мм у відповідності до Технічного регламенту засобів вимірювальної техніки.

Прилад обліку встановлюється відповідно до схеми монтажу, зазначеної в його паспорті з урахуванням вимог щодо місця встановлення:

  • в квартирі - у кожному місці відгалуження систем водопостачання від стояків внутрішньої водопровідної системи до водорозбірних приладів на мережі споживача в доступному для обслуговування місці;
  • у будинку садибного типу: на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до централізованих систем водопостачання.

Після встановлення приладу обліку для прийняття його на абонентський облік КП «Водоканал» необхідно звернутися до Інформаційного центру або надати відповідне звернення до Служби реалізації.

На засоби вимірювальної техніки (лічильники води) встановлено міжповірочний інтервал 4 (чотири) роки, після закінчення якого вони підлягають періодичній повірці.

Повірка і ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) приладів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, проводиться за рахунок коштів споживачів.

Після отримання від працівників КП «Водоканал» повідомлення зі строком виконання повірки, періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця.

Способи повірки:

  • Без демонтажу приладу обліку (повірка виконується на місці експлуатації приладу обліку).
  • З демонтажем приладу обліку (повірка виконується повірочною лабораторією КП «Водоканал» або науковими метрологічними центрами, повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки відповідних засобів).

Споживач має право звернутися до Центральної лабораторії автоматики і вимірювань КП "Водоканал" або до спеціалізованої організації, що має дозвіл (сертифікат) на виконання даного виду робіт

Обсяг спожитої послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення протягом строку повірки, але не більше 30 діб визначається за її середньодобовим споживанням споживачем за попередні 12 місяців та за кількістю діб від дати зняття з абонентського обліку до дати прийняття на абонентський облік повіреного вузла обліку (розділ I пункт 5 «Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг», затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 22 листопада 2018 року № 315 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28 грудня 2021 року № 358)

Законом України «Про житлово - комунальні послуги» визначено, що за рішенням співвласників багатоквартирного будинку, прийнятим відповідно до закону, з виконавцем відповідної комунальної послуги укладається договір про надання комунальних послуг. У межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг.

Моделі договірних взаємовідносин, які обираються на зборах співвласниками багатоквартирного будинку (протокол з підписами присутніх з площею більше 50% від загальної площі будинку):

  1. Індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем:

    • Точка передачі послуги - на вводі у приміщення споживача
    • Обслуговування внутрішньобудинкових мереж здійснюються виконавцем на підставі відповідного договору із споживачами
    • Плата за послугу
    • Плата за абонентське обслуговування
    • Плата за технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем
    • Обслуговування та заміна вузла комерційного обліку за рахунок оператора (у складі плати за абонентське обслуговування)
    • Обслуговування та заміна розподільного приладу обліку за рахунок споживача
  2. Колективний договір:

    • Точка передачі послуги - на вводі у будинок
    • Укладання одного договору від імені уповноваженої особи
    • Плата за послугу
    • Наявність будинкового засобу обліку
    • Споживач виконує розподіл послуг між приміщеннями
    • Споживач перераховує кошти, сплачені власниками на поточні рахунки виконавця
    • Обслуговування та заміна вузла комерційного обліку за рахунок співвласників будинку
  3. Договір про надання комунальних послуг з колективним споживачем:

    • Точка передачі послуги - на вводі у будинок
    • Укладання одного договору від свого імені (юридична особа)
    • Плата за послугу
    • Наявність будинкового засобу обліку
    • Споживач виконує розподіл послуг між приміщеннями
    • Споживач оплачує надані послуги
    • Обслуговування та заміна ВКО за рахунок співвласників багатоквартирних будинків

Публічні договори приєднання про надання комунальних послуг:

З 01.04.2022 року КП «Водоканал» укладено індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що є публічним договором приєднання з:

  • власниками нерухомого майна у багатоквартирному будинку, які не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин:

    • Договір в електронному вигляді з кожним приміщенням (житловим та нежитловим)
    • Точка передачі послуги - на вводі у будинок
    • Плата за послугу
    • Плата за абонентське обслуговування
    • Обслуговування та заміна ВКО за рахунок оператора (у складі плати за абонентське обслуговування)
    • Обслуговування та заміна розподільного приладу обліку за рахунок споживача
  • власниками індивідуальних (садибних) житлових будинків, які не вчинили дій щодо відключення (відмови) від послуги:

    • Договір в електронному вигляді з кожним власником індивідуального (садибного) житлового будинку
    • Точка передачі послуги - на вводі у будинок
    • Плата за послугу
    • Плата за абонентське обслуговування
    • Обслуговування та заміна ВКО якщо є рішення власника за рахунок оператора (у складі плати за абонентське обслуговування)

Співвласниками багатоквартирного будинку мають право прийняти рішення про зміну моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги та повідомити КП «Водоканал» про прийняте рішення з наданням протоколу за два місяці до запланованої дати укладення договору.

Законом «Про житлово - комунальні послуги» встановлено, що плата за абонентське обслуговування застосовується до всіх споживачів, що укладають індивідуальні договори як у багатоквартирних будинках, так і договори з індивідуальним споживачем у будівлях, приміщення яких є самостійними об’єктами нерухомого майна (у т.ч. приватний сектор) у розмірі, визначеному виконавцем послуг (згідно з наказом по підприємству), але не більше ніж граничний розмір плати за абонентське обслуговування, визначений Кабінетом Міністрів України.

З 01.01.2022 року вступила в дію Постанова НКРЕКП від 22.12.2021р. № 2875 “Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для КП «Водоканал» м.Запоріжжя, відповідно до якої витрати на збут не включено до собівартості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. Ці витрати мають відшкодовуватись за рахунок плати за абонентське обслуговування

Відповідно до пункту 11 частини першої статті 1 Закону України «Про житлово- комунальні послуги» (надалі - Закон) плата за абонентське обслуговування - це платіж, який споживач сплачує щомісяця за індивідуальним договором про надання відповідних комунальних послуг, що включає витрати пов’язані з укладенням договору про надання послуг, здійснення розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води у багатоквартирному будинку, а також за виконання інших функцій пов’язаних з обслуговуванням абонентів (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньо-будинкових систем водопостачання та водовідведення), зокрема витрати на оплату працівників Служби збуту, друк та доставку рахунків, програмне забезпечення, на канцтовари, охорону праці, послуги зв’язку, витрати на утримання приміщень, тощо.

Абонентська плата нараховується щомісячно окремо до кожної з послуг, що споживається абонентом, а саме до централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, у фіксованому розмірі, з розрахунку на один особовий рахунок, незалежно від кількості мешканців в квартирі та спожитої води.

Граничний розмір плати за абонентське обслуговування встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №808 (зі змінами) та станом на 01.01.2022 становить 35,19 грн. на місяць у розрахунку на одного абонента окремо за кожну комунальну послугу. Плата за абонентське обслуговування (з урахуванням податку на додану вартість) визначається відповідно до планованих витрат виконавця та не повинна перевищувати граничного розміру, визначеного відповідно до цієї постанови.

Інформація про розмір плати за абонентське обслуговування та її структуру розміщено на офіційному веб-сайті КП «Водоканал» в розділі тарифів.